Förintelsens dag..

Nyss hemkommen ifrån en fin gudstjänst i kyrkan. Idag är det förintelsens dag och varje år så besöker niorna i min gamla grundskola lägren i Auschwitz. Tyvärr började dom med det här efter jag gått ut men mina tre yngre syskon har fått uppleva denna resa. En resa dom aldrig kommer glömma och en resa jag hoppas få uppleva en dag.
Välldigt intressant att få höra elevernas tankar kring resan.
Vi fick även höra två tjejer sjunga Regina Spektors "Samsong" och en modig kille med uuuunderbar röst sjunga en fin veration av Elvis "in the getto". Jag säger bara wow till dom alla tre, vilka röster!!



R.S

Kommentarer
Postat av: Anonym

TACK gumman för tipset!! Shit vad fint det var, hoppas man kan springa på ett sånt, ja tack ;) Vilka mysiga dagar ni verkar ha haft i Sthlm! Och du det kommer att gå super i april, så lugna ner dig ;) Puss!!

2009-01-27 @ 22:34:49
Postat av: Ulrika

Vill också åke ner på ett besök, tyvärr kommer jag nog inte förstå riktigt hur illa det var förräns jag är på plats och ser att det finns på riktigt.

Kanske ska bli min första resa som jag ska göra nu...tål att tänkas på.

Saknar dig, kram

2009-01-28 @ 12:54:26
URL: http://frokenfrakenshorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0