Eko..

Jag har verkligen fastnat i den ekologiska världen! Malte går på ett dagis där all mat är ekologisk och hemlagad, mitt jobb satsar mycket på ekologiskt och jag själv handlar allt som går ekologiskt. Försöker tänka grönt oxå men jag har inte lärt mig att borsta tänderna utan att ha kranen på under tiden än!!
Iallafall så hittade jag en underbar sida där dom tänker ekologisk design, hade gärna köpt denna härliga gunga till Malte men för 250 pund så blev jag lite för snål..

195811-456

Bild lånad av:  http://www.henandhammock.co.uk/

Kommentarer
Postat av: Terese

Underbar! En sån skulle jag vilja ha men med någon svensk text!

2008-05-22 @ 14:58:44
Postat av: Sandra

Det är så härligt att det blir fler och fler företag som tänker ekologistk! Kram Sandra

2008-05-22 @ 15:11:34
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Körsbärsgården

Våra barn har fått rejäla trä-gungor från Bruka. Kanske kan det vara ett alternativ till den gunga Du visar bild på? Att stansa in texten själv är ju sedan ingen större konst. Det följde inte med någon info om vilket träslag gungorna är gjorda av eller hur träden odlats, men om Du kontaktar Bruka kanske de kan informera om det. Vi har gett bort en sådan gunga i dop-present också och ekologisk eller inte så hoppas jag den kommer att skänka mycken glädje i lång tid framöver. Jag stansade bla in barnets namn och en välgångshälsning under gungan och den dopgåvan uppskattades väldigt mycket utav förädrarna. Hoppas lilla A kommer att uppskatta den lika myckat då hon blir lite äldre! :)
Solig hälsning från Körsbärsgården.

2008-05-22 @ 18:40:50
Postat av: Jonna

Vad bra du tänker! Jag försöker också köpa ekologiskt i den mån det går.. det känns bättre och smakar ju bättre! :) Kram jonna

2008-05-23 @ 11:34:01
Postat av: Lin

Gör en själv;

1. brädbit

2. rep

3 och en sådan där graverings attiralj som man kan bränna bokstäver i trä med (tror claes ohlson) har.

= några hundra lappar.

2008-06-19 @ 01:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0