Film..

När jag ändå var inne på filmer så tänkte jag nämna några av min favoriter! Vore kul om du som läser skrev ner dina 10favoriter oxå, det kan vara sånna du fastnat för just nu eller dina favoriter sen år tillbaka!

1. Amelie från Montmartre är min absoluta favorit och har varit det sen den kom
2.Moulin Rouge jag älskar ju musikaler och tycker att den här är underbar
3.La vie en rose filmen om Edith Piaf
4. Tillsammans är man mindre ensam boken är underbar men jag gillar filmen oxå, samma skådis som i Amelie, Audrey Tautou och hon är en av mina favoriter.
5. Crazy/beautiful Rik flicka möter mörkhyad kille, fin kärlekshistoria
6.An American crime Verklighets baserad historia, hemsk men en historia alla bör höra
7. Into the wild även denna verklighets baserad, om en ung kille som ger bort alla sina tillgångar för att leva i det vilda alaska.
8.American histori X måste alla se!
9.Billy Elliot en härlig grabb som trottsar sin pappa och tar balettklasser istället för att boxas som alla grabbar ska.
10.Schindlers list har väll kanske dom flesta sett, en film om förintelsen under andra världskriget!

Skulle kunna göra listan lång med filmer som jag tycker att alla borde se, kanske fortsätter på den någon gång när jag får era tips och kommer på vilka underbara filmer jag missat :) Älskar ju alla filmer Tim Burton gör och använder Johnny Depp i, dom gör kanonfilmer ihop!



Amelie från Montmartre..

Kommentarer
Postat av: Lisa

sånt här tycker jag om, filmtips! jag och Anders väljer alltid koma filmer.. ha ha! så det kan ju vara bra att se något vettigt någon gång :) saknar er! puss o krams!

2008-12-13 @ 20:32:24
URL: http://fliza83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0