Nu är glada julen slut..

slut, slut julegranen dansas ut, ut, ut! Ja snart iaf, alltid i mellandagarna så längtar jag till våren! Har inte hunnit med att skriva här på ett tag då det varit full rulle hela tiden. Nu fick jag en ledig stund över och har 2 lediga dagar UTAN planer framför mig, synd bara att Victor jobbar då! Vi har verkligen gott om varann i hela december :( Men nytt år snart och nya tag som man brukar säga!

Iår var ju julafton hemma hos oss, 30 glada släktingar med alldeles för mycket mat och en snäll tomte :) Ni som känner Malte vet att han är galen i sina nappar såg jag och Victor tappade hakan när han på eget initiativ säger till tomten "jag har alla nappar inne i mitt rum, du ska få dom" sen springer han iväg och hämtar dom och ger dom till tomten! När blev han så stor? Jag har inte hängt med tror jag. När hans farmor idag frågade han hur det går att vara utan napparna svarar han kort och gott "jo det går bra" min goa goa prins!

Jobbade ju även 24,25,26 och 27 men det var helt ok, iaf julafton och juldagen för att alla goa gäster var på topphumör och jag hade roliga arbetskamrater! Nyår och nyårsdagen ska jag med jobba men ganska korta pass som det ser ut just nu *piuh*

Idag har vi varit ute hos kära svärmor i svärdsjö, malte fick åka pulka som hennes hund drog och jag och Victor åkte spark, skoj var det! Sen grillade vi korv ute på hennes gård och satt och myste på får och renpälsar framför brasan! Senare på eftermiddagen så kom min ena svägerska och hennes familj dit och vi käkade middag tillsammans!

På tisdag kommer svärfar och hans fru med hennes barn upp ifrån stockholm och min andra svägerska med hennes goa familj upp ifrån gotland. Ska bli kul då vi inte setts sen bröllopet i augusti, har blivit tradition att fira nyår med dom :)

Just ja, julafton innebar ju oxå att det var 6år sedan Victor och jag förlovade oss. Shit vad tiden går, jag minns hans underbara överraskning som igår :)

Nej nu ska jag sova, hoppas ni  haft det mysigt i jul!

Kram madde



Jag och mina syrror julen 07..

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vad fina ni är tillsammans!!! Kram

2008-12-28 @ 23:47:17
URL: http://frokenfrakenshorn.blogg.se/
Postat av: JONNA

fina ni är! kul att läsa om er jul och duktiga malte!

2008-12-29 @ 07:58:30
URL: http://fartfylld.blogspot.com
Postat av: Jessica

shit, trodde aldrig att han skulle klara sig utan napparna. Åh, han är så duktig men helt för stor. Och fan, vi är rätt lika på kortet, folk kanske har rätt ändå? :P haha. vi ses år 2009, känns konstigt att säga så. tur att det är 2 dagar :) miss u.

2008-12-29 @ 21:14:28
URL: http://heztica.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Låter helt fantastiskt att du vill hänga på...du är väl en mästare på att hitta saker på aukrioner osv? Blir bara glad om du hänger på!! Kram

2008-12-30 @ 15:00:52
URL: http://frokenfrakenshorn.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Vadduktig lilla Malte är...går det fortfarande lika bra utan napparna?

2009-01-02 @ 22:50:36
URL: http://frokenfrakenshorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0