Lycka form..

Jag är en äkta dalkulla och jag älskar traditoner. Jag är den som ser till att släktens traditioner hålls även om dom flesta mer än gärna vill slippa undan. En tradition jag har är att bära Leksands dräkt iallafall en gång om året, vanligtvis blir det på midsommar. Jag älskar alla fina detaljer som dräkten har så när jag upptäckte dom dala inspirerade filtarna från det relativt nya företaget Lycka Form så vart jag genast såld. En sån vill jag gärna krypa upp med i soffan och mysa i höst och vinter. Mia som gör dom fina filtarna lärde jag känna igenom min sons dagis, hennes son går oxå där nämligen. När man träffar Mia får man alltid höra ett härligt skratt och hon är en tjej med många härliga ideér.

Besök hennes sida på www.lyckaform.se







Bilderna är lånade ifrån Lycka Form

Kommentarer
Postat av: Jonna

Bra att gå in och läsa din blogg och få lite inspiration! Flyttar till en jättefin vindslägenhet på Hagagatan 1a sept så nu får man börja inreda i huvudet.. :) Ni verkar ha det toppenfint i ert nya hem, hoppas kunna komma förbi och se det i verkligheten någon gång ;) kramar jonna

2008-07-14 @ 09:40:40
URL: http://davies.bilddagboken.se
Postat av: Körsbärsgården

Godmorgon!



De filtarna är verkligen fina! Jag var och tittade på dem på Hemslöjden i förra veckan och de är så vackra. Tyvärr är priset inte riktigt i linje med vad jag kan tänka mig betala för en filt och det var de som jag vet har betydligt bättre ekonomi än mig som också backade då de såg priset, över 3000kr!



Önskar Dig en skön solig torsdag!

Hälsningar från Karin.

2008-07-17 @ 07:06:12
Postat av: Anonym

Hej!

Filten är jättefin men tyvärr jättedyr också. Du kanske kan få lite rabatt om Du känner tjejen som gjort den? ;) Jag får vara utan för så mycket pengar kan jag tyvärr inte betala för en filt, hur fin den än är...

Ha en bra dag! // Anki.

2008-07-18 @ 09:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0