Plantering..


Jag har märkt att mina senaste inlägg handlar välldigt mycket om blommor och välldigt lite om inredning.
Kanske beror det på att man inte gör så mycket åt hemmet nu på sommarn förut om att dammsuga upp allt gräs sonen drar med sig in när han är ute och leker!
Man vill vara ute och njuta så mycket som det bara går!
Idag har jag iaf planterat lite, det var dax att byta ut vårblommorna tyckte jag!
Hade tänkt mig lite vita, fina, enkla pelargoner men när jag kom till min blomsterhandlare så var dom inte alls nå fina. Däremot hade dom ljuvliga och stora vita rosenknopp pelargoner som jag inte kunde låta bli! Jag som hade köpstop kom hem med blommor av den dyrare varianten *suck*
Framtill satte jag vit hänglobelia som jag hoppas växer till sig lite snart så att växer över kanten!

För övrigt så har vi varit på banken idag och diskuterat lite huslån, på torsdag är det husvisning så ni får hålla tummarna åt oss!!

195811-168

Vit rosenknopp!!

195811-169

Vit lobelia..

195811-163

Många stora och härliga blommor..

195811-164

Bordet på uteplatsen fick oxå en söt vit liten blomma i en zink kruka ifrån GRUVGATAN13

195811-167 

Det kanske inte syns på bilden men denna balja är välldigt liten och söt, den ska stå vid lekstugan..
Även baljan fick vit lobelia och den kommer ifrån GRUVGATAN13

195811-165

Det här är grannens Jasminbuske men den hänger över våran gärdsgård och doftar såå underbart just nu..

195811-166

Kram på er
..

Kommentarer
Postat av: Vildängel

Vackert vitt och skirt! Blev ju jättebra med de där pelargonerna och den vita hänglobelian :D

2007-06-26 @ 11:14:59
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: Lena

Jättefint med vita rosenpelargoner! Jag har letat såna men inte hittat några, får man fråga vart du köpt dom? Du verkar bo i Siljansregionen som jag.
Tack på förhand :-)

2007-06-26 @ 22:41:05
Postat av: stina

Vackert vännen!
Jo, ljusen finns i Rättvik också. Det är bra det. Att det finns nära...Puss

2007-06-27 @ 20:33:25
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: stina

Vackert vännen!
Jo, ljusen finns i Rättvik också. Det är bra det. Att det finns nära...Puss

2007-06-27 @ 20:33:58
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Smultron på strå

Hej, vilka fina bilder du lagt ut. Lycka till med husvisningen!

2007-06-29 @ 20:36:49
URL: http://smultronpastra.blogspot.com
Postat av: Lisa

Jaha så ni ska på husvisning ni? Vart då? Vill se huset.. e de med på nätet? Jag håller tummarna iaf :) Måste ses snart igen! O du, väldigt stavas med ett l :) hihi.. KRAM!

2007-06-30 @ 14:39:27
URL: http://fliza83.blogg.se
Postat av: Malin

Jättefina bilder! Hoppas det går bra med husplanerna. För vår del går det lite trögt eftersom arkitekten har så mycket annat för sig. Jag ska ringa o stressa på honom lite nu. var kollar ni på hus?

2007-07-03 @ 14:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0